Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Διαδίκτυο και νέοι...Κριτήριο





                Κείμενο Α.


            

              

       Κείμενο Β.
§1..ΛΟΝΔΙΝΟ. Οι έφηβοι συχνά είναι περισσότερο ευτυχισμένοι στην εικονική τους ζωή από ό,τι στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας βρετανικής έρευνας. Αυτό συμβαίνει επειδή το Διαδίκτυο τους δίνει τη δυνατότητα να γίνουν όποιοι θέλουν και, αν δεν είναι ευχαριστημένοι με τον ηλεκτρονικό εαυτό τους, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να πατήσουν το κουμπί της «διαγραφής» στο πληκτρολόγιό τους.
§2. Η έρευνα αφορούσε νέους και νέες από 11 ως 18 ετών και πραγματοποιήθηκε από τη βρετανική οργάνωση για την προστασία των παιδιών Κidscape. Έδειξε επίσης ότι ένας στους οκτώ νέους έρχεται σε επαφή με αγνώστους μέσω του Διαδικτύου και συχνά ψεύδεται όσον αφορά την εμφάνιση, την ηλικία και το ιστορικό του. Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις δραστηριότητες στο Διαδίκτυο 2.300 παιδιών και εφήβων και διαπίστωσαν ότι το 45% δήλωνε περισσότερο ευτυχισμένο με την εικονική παρά με την πραγματική του ζωή. Στη σχετική έκθεση «Virtual Lives: Ιt is more than a game, it is your life» (Εικονική ζωή: Δεν είναι παιχνίδι, είναι η ζωή σου) αποτυπώνονται η νοοτροπία και η στάση των παιδιών και των νέων σήμερα, όσον αφορά το Διαδίκτυο.
§3. …Είναι πιο εύκολο να είσαι αυτός που θέλεις να είσαι, γιατί κανείς δεν σε γνωρίζει και αν δεν σου αρέσει μια κατάσταση μπορείς απλώς να βγεις και τελείωσε». Το 47% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι συμπεριφέρεται διαφορετικά στο Διαδίκτυο από ό,τι στην πραγματική ζωή και πολλά υποστήριξαν ότι στον κυβερνοχώρο έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τον εαυτό τους και αισθάνονται πιο ισχυρά.
§4. Επιπλέον το 60% των παιδιών που μιλούν με αγνώστους στο Διαδίκτυο δεν λέει την αλήθεια για την ηλικία του και το 40% δεν λέει την αλήθεια για τις προσωπικές του σχέσεις. Περίπου το 10% δήλωσε ότι στις διαδικτυακές του δραστηριότητες αλλάζει στοιχεία που αφορούν την εμφάνιση και την προσωπικότητά του. «Μας εξέπληξε το πόσο ρισκάρουν οι νέοι στο Διαδίκτυο» σχολίασε ο ψυχοθεραπευτής Πίτερ Μπράντλεϊ της Κidscape. Και πρόσθεσε: «Αυτή η έρευνα πρέπει να λειτουργήσει ως πρόκληση για τους εφήβους, τους γονείς και τους ειδικούς προκειμένου να βάλουν τα δυνατά τους για να ενισχυθεί το πλαίσιο για την ασφάλεια στο Ιnternet». Κείμενο διασκευασμένο                                        Πηγή: εφημερίδα «Το Βήμα»

ΑΣΚΗΣΕΙΣ:
1. Να εντοπίσεις μέσα στα κείμενα Α και Β  πληροφορίες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε μια παράγραφο αιτιολόγησης, με θέμα τους λόγους που οδηγούν τους νέους στην χρήση του διαδικτύου.
2. Από το  κείμενο Α (διαδικτυακή πηγή) προσπάθησε να καταγράψεις επιγραμματικά τους κινδύνους που αναφέρουν τόσο οι γονείς των παιδιών, όσο και τους οι καθηγητές τους από την υπερβολική χρήση του διαδικτύου. Στη συνέχεια προσπάθησε να διατάξεις αυτούς κινδύνους ως προς την επικινδυνότητά τους, ξεκινώντας από τον πιο επικίνδυνο
3. Στην §3 και §4 του κειμένου Β ο συντάκτης χρησιμοποιεί πολλά παραδείγματα. Ποια άποψη θέλει να υποστηρίξει;
4.Γράψε ένα κείμενο «διαβάζοντας» την παρακάτω αφίσα συσχετίζοντάς το με τα προηγούμενα κείμενα. Ποιες λειτουργίες της γλώσσας επιλέγει ο δημιουργός της αφίσας , για να πείσει τους δέκτες;
5. Με ποιους τρόπους θα μπορούσε το σχολείο και η οικογένεια να προφυλάξει το νέο «από τις βλαβερές συνέπειες του διαδικτύου;

Κείμενο Γ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου